Heeft offline reclame maken nog zin?

Heeft offline reclame maken nog zin?

De vraag van 4 juni 2019:

Heeft offline reclame maken nog zin? Of moet je 100% online adverteren op bijvoorbeeld Facebook en/of Google om klanten te bereiken?

Kees, eigenaar wijnwinkel in Rotterdam

Elke dag een idee (2)

Het idee: zet online en offline complementair in

Het klopt dat een grote groep consumenten tegenwoordig zich online oriënteert voor een aankoop en vaak de aankoop zelf ook online doet. En dat wordt waarschijnlijk steeds meer. Wat een offline (stenen) winkel voor heeft ten opzichte van een online winkel is dat de klant 1) meer informatie kan krijgen en 2) het product zelf direct kan voelen/proeven/passen. Mijn advies is dan ook om dat als marketingboodschap te gebruiken. Zowel online als offline!

Als voorbeeld: jij hebt een wijnwinkel. Laat op social media en op je website vooral zien welke wijnen jij verkoopt en deel daar tips, recepten met bijpassende wijn, etc. In je folder, die je huis aan huis laat verspreiden bij jou in de regio, maak je bijvoorbeeld reclame voor proefdagen (direct proeven en kopen in de winkel), speciale koopavonden voor vaste klanten, etc. Laat je offline reclame ook gericht zijn op de doelgroep die vaker in de winkel koopt in plaats van online. Dat zijn mensen die wat ouder zijn (40+), die iets speciaals zoeken voor een bijzonder etentje en jouw vaste klanten. Op deze manier bereik je een grotere doelgroep online en de lokale doelgroep offline.

Groetjes en maak er een mooie mix van!
Willeke

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Willeke van den Heuvel
Joke Smitstraat 5
2642 AE Pijnacker

E-mail: mail 
Telefoon: 015-2010466

Ik ondersteun (dierenwelzijns)organisaties op een breed vlak als zakenpartner en directe collega.