Weet jij een tool om mijn to do lijst bij te houden?

Weet jij een tool om mijn to do lijst bij te houden?

De vraag van 16 mei 2019:

Oke, ik heb dus een plan en een planning gemaakt. Ik weet welke acties ik uit moet voeren om mijn doelen te halen. Hoe ga ik nou mijn to do’s bijhouden? Wat is het voordeel van een online tool ten opzichte van Excel of gewoon een geschreven blad?

Martine – relatietherapeut

Elke dag een idee (36)

Het idee: wat past bij jou?

Voor het bijhouden van jouw to do’s zijn heel veel verschillende mogelijkheden. Belangrijk voor de keuze hoe jij gaat werken is om te bepalen wat bij jouw werkwijze past. Ik hou er van om zaken digitaal te doen, daarom werk ik met een digitale planner (Asana). Het voordeel daarvan is dat ik ook kan samenwerken met mijn team. Ik maak eenvoudig projecten aan, hang er acties onder en verdeel die acties over de mensen die er mee aan de slag gaan. Er zijn veel tools op de markt, sommige gratis sommige betaald. Grafisch gezien is er ook veel verschil: van borden met kaarten waarmee je kunt slepen tot gewoon recht-toe-recht-aan onder elkaar een overzicht van de acties.

Een aantal online tools:

Hou jij van schrijven met de pen en heb je een papieren agenda? Dan is de kans groot dat je ook graag je to do’s op papier bijhoudt. En dat kan op een groot vel papier zijn waar je actie voor actie opschrijft maar ik heb ook ondernemers gezien die elke actie op een post-it velletje schrijven. Die plakken ze dan ergens op, verschuiven zo nu en dan de velletjes en halen weg wat klaar is.

MS Excel of Project zijn fijne tools om mee te werken als je het wel digitaal wilt doen maar niet online.

Groetjes en succes met je to do’s.
Willeke

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Willeke van den Heuvel
Joke Smitstraat 5
2642 AE Pijnacker

E-mail: mail 
Telefoon: 015-2010466

Ik ondersteun (dierenwelzijns)organisaties op een breed vlak als zakenpartner en directe collega.