015-2010466 mail@willeke.nl

Individueel traject: samen aan de slag

Een deel van de ondernemers blijft maar gaan en gaan, als een hamster in een rad blijven ze rondjes draaien. Geen tijd om even goed na te denken hoe dingen anders moeten. Ze blijven rennen, vliegen en gaan maar door en door.

Andere ondernemers volgen de ene na de andere training, volgen webinars, zijn dagen kwijt aan het rondneuzen op internet om te kijken hoe anderen het doen. Ze blijven informatie zoeken maar het daadwerkelijk starten dat wordt nog even uitgesteld. Tot de volgende training. Of die erop.

Verder zijn er veel ondernemers die al hele goede tips en adviezen hebben gekregen van andere coaches en trainers, die boekenkasten vol hebben staan met (standaard) checklists, die echt wel weten wat ze willen en wat ze éigenlijk zouden moeten doen, maar niet weten hoe ze moeten beginnen. Die die schop achter hun achterste nodig hebben om ook daadwerkelijk te gaan beginnen of om die andere kant uit te gaan.

Herken je jezelf in één van die beschrijvingen?

Wil je niet zo door gaan met rondrennen? Of wil je nu eindelijk eens je dromen en plannen gaan realiseren?

Maar ja, heb je daar wel tijd voor?? Ik beloof je dat je tijd EXTRA gaat krijgen door tijd te nemen voor mijn programma. Hoe? Doordat we aan de slag gaan met een concreet plan, meer focus, een planning en actiepunten én  door bepaalde werkzaamheden niet meer te doen of door deze slimmer te regelen.Blijf

Het ‘En NU ga ik het doen programma’

Dit programma bestaat uit 7 stappen waarmee we van Idee naar Succes gaan.

Mogelijke doelen:

  • ik wil een winstgevend(er) bedrijf neerzetten, meer verdienen, meer overhouden
  • ik wil een andere kant uit, iets nieuws beginnen
  • ik wil een nieuw product of dienst aanbieden
  • ik wil nu mijn droom volgen maar alles moet wel blijven draaien
  • ik wil doorpakken, het loopt wel maar niet goed genoeg
  • ik loop al tijden met een idee in mijn hoofd en nu ga ik er mee aan de slag

In elk geval is er een duidelijk verlangen om in beweging te komen, om iets te creëren of te veranderen. Om dat succes te behalen! 

Standaard methode met maatwerk inzet

De 7 stappen methode is door mij ontwikkeld op basis van 30 jaar ervaring binnen projectmanagement en 15 jaar binnen het ondernemerschap. Ik combineer verschillende methodieken en methodes:

  • Projectmanagement methodieken (Prince, IPMA)
  • Marketing en Online marketing (te veel methodes en trainingen om op te noemen)
  • Business Models (o.a. Canvas)
  • Slim (samen) werken (Lean, 5S, Scrum, Agile, timemanagement, lifehacking)
  • Communicatie en beïnvloedingstechnieken (o.a. Cialdini, neuromarketing)
  • Netwerken (online en offline)

De inzet van dit stappenplan is maatwerk: sommige stappen kan jij wellicht sneller zetten omdat je deze al eerder hebt gezet en bij andere stappen gaan we eerst even stilstaan voordat we ze zetten. We kijken hier samen naar tijdens deze individuele sessies.

7 stappen in 13 weken

In 3 maanden tijd gaan we samen aan de slag om jouw idee, wens, droom uit te werken en om te zetten in actie! We komen hiervoor 4x bij elkaar en tussentijds hebben we regelmatig overleg. Dit kan online (via Appear.in) maar ik ben ook bereikbaar voor tussentijdse vragen of het delen van successen via telefoon, app, mail.

Planning:

  • kennismakingsgesprek: telefonisch, Appear.in of bij mij op kantoor
  • week 1: 1e sessie (dagdeel): concreet maken van jouw plan, idee en bepalen huiswerk/vervolg acties en stappen
  • week 2 en 3: regelmatig overleg (online of telefonisch) over acties en voortgang
  • week 4: 2e sessie (dagdeel): concreet plan met planning en acties
  • week 5, 6 en 7: regelmatig overleg (online of telefonisch) over acties en voortgang
  • week 8: 3e sessie (2 uur): voortgang, knelpunten, successen, acties
  • week 9, 10, 11 en 12: regelmatig overleg (online of telefonisch) over acties en voortgang
  • week 13: 4e sessie (2 uur): hoe verder? Wat is klaar, wat loopt, wat nog niet

Ga jij de volgende stap zetten?

Gaaf als jij er aan toe bent om die volgende stap te zetten én wat fijn als ik jou daar mee mag helpen.

Voor ons allebei is het belangrijk dat we een klik hebben en dat er wederzijds vertrouwen is. Het programma is voor ons allebei intensief, daarom vind ik het belangrijk om te starten met een kennismakingsafspraak. En voor die tijd geef ik je alvast wat huiswerk: ik wil heel graag dat je het intake formulier invult. En let op: je geeft dan alleen aan dat je interesse hebt, je zit nog nergens aan vast! Na het invullen van het formulier wordt er contact met je opgenomen voor het maken van onze afspraak.

Ik kijk er naar uit om jou te ontmoeten, dappere ondernemer die de volgende stap gaat zetten! 

Methodiek in 7 stappen:

  1. Beschrijven
  2. Onderzoeken
  3. Stappen
  4. Plannen
  5. Doen
  6. Gaan
  7. Volhouden

Elke stap kent (veel) tussenstapjes, checklists, standaard templates, handigheidjes, trucs, voorbeelden en nog veel meer om jou te helpen!